پرورش مرغ

پرورش مرغ تخمگذار بومی

آیا می دانید پرورش مرغ تخمگذار بومی از نظر سوددهی چگونه می باشد؟ آیا می دانید برای خرید مرغ تخمگذار بومی چه کاری باید انجام داد؟ آیا می دانید تغذیه مرغ تخمگذار بومی باید چگونه باشد؟

معمولا در سال های اخیر میل به پرورش مرغ تخمگذار بومی بسیار زیاد شده است. این موضوع می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. یکی از دلایل آن تولید اشتغال این صنعت می باشد، زیرا هر فردی می تواند با تعداد نه چندان زیادی مرغ تخمگذار بومی یک منبع درآمد برای خودش ایجاد کند. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا افراد بسیار زیادی وارد صنعت پرورش مرغ تخمگذار بومی شوند، کیفیت کم تخم مرغ صنعتی می باشد.

با توجه به استقبال بسیار زیاد افراد مختلف در بازار از تخم مرغ محلی، این نیاز احساس می شود که باید پرورش مرغ تخمگذار بومی بسیار بیشتر از حجم فعلی انجام شود. مرغ بومی معمولا از نظر تخمگذاری تابع شرایط بوده، یعنی با پرورش آنها در محیط مناسب تر و افزایش کیفیت دانه آنها، می توان انتظار سوددهی بیشتری از آنها داشت. پرورش مرغ بومی تخمگذار می تواند یکی از راحت ترین و بی دغدغه ترین موارد از پرورش انواع پرندگان باشد.

مزایای پرورش مرغ تخمگذار بومی

با توجه به سن بلوغ مرغ بومی جهت تخمگذاری، می توان به این نتیجه رسیده که مرغ تخمگذار بومی دارای سن بیش از ۶ ماه بوده، این موضوع باعث می شود که مقاومت بدن این مرغ ها به شرایط مختلف جوی مانند سرما و گرما و همچنین بروز انواع بیماری ها مقاوم شود. بدین ترتیب میزان افت در این نوع از مرغ ها بسیار کم و ناچیز می باشدف این موضوع باعث شده تا از نظر اقتصادی بتوان پرورش مرغ بومی تخمگذار را بسیار مقرون به صرفه دانست.

انواع مختلف مرغ بومی با توجه به نژاد و اصل و نصب  خود، میزان تخمگذاری متفاوتی دارند، که این موضوع در هنگام خرید مرغ تخمگذار بومی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. از دیگر مزایای پرورش مرغ تخمگذار بومی، عدم نیاز به فضای بسیار بزرگ بوده، زیرا معمولا این نوع از مرغ ها نیازی به فضای بسیار زیاد برای هر قطعه ندارند. عدم نیاز به سرمایه کلان برای ورود به شغل پرورش مرغ بومی تخمگذار می تواند یکی دیگر از مزیت هایی باشد که می توان به ان اشاره نمود. پرورش مرغ بومی معمولا نیازی به تجهیزات مدرن و گران قیمت نداشته و می توان به روش سنتی نیز آنها را پرورش داد.

تغذیه مرغ بومی تخمگذار و اهمیت آن

بهتر است به رژیم غذایی مرغ بومی تخمگذار دقت بیشتری بشود، زیرا این بخش از پرورش این نوع از مرغ ها، دارای اهمیت بسیار زیادی بوده، زیرا هم هزینه های مربوط به این بخش زیاد بوده و هم میزان تولید تخم مرغ و همچنین کیفیت آنها، درنتیجه سوددهی پرورش مرغ تخمگذار بومی به تغذیه آنها ارتباط مستقیم دارد.

بهتر است مواد معدنی مانند کلسیم برای این گونه از مرغ ها در تغذیه آنها پیش بینی شود. زیرا کلسیم در افزایش راندمان تولید تخم مرغ تاثیر بسزایی دارد. بهتر است از انواع سبزیجات در رژیم غذایی مرغ بومی تخمگذار استفاده شود. این کار باعث می شود تا کیفیت تخم مرغ بالاتر رفته و در نتیجه استقبال از آن در بازار بسیار بیشتر می شود. بدین ترتیب برای فروش محصول نهایی نیز مشکلی بوجود نیامده و به راحتی می توان آن را در بازار به فروش رساند. بهتر است از دانه هایی که به صورت ترکیبی از چند محصول تهیه شده و مخصوص مرغ تخمگذار بومی بوده استفاده شود، زیرا بدین ترتیب تولید تخم مرغ بیشتر می شود. زیرا شرکت های تولیدی دان مرغ با تحقیقات فراوان این دانه ها را تولید می کنند.

خرید انواع مرغ تخمگذار بومی

برای پرورش انواع مرغ تخمگذار بومی، نیاز است نسبت به خرید آنها از مراکز معتبر اقدام کرد. شرکت نور ماکیان  یکی از معتبر ترین فروشندگان انواع مرغ تخمگذار بومی با نژادهای مختلف بوده، که توانایی عرضه این نوع از مرغ ها به سراسر کشور را دارد. شرکت نور ماکیان  با توزیع مرغ تخمگذار بومی واکسینه شده، می تواند مشکل بسیاری از پرورش دهندگان را برطرف نماید، زیرا یکی از مشکل ترین بخش های پرورش مرغ بومی تخمگذار، خرید و فروش آن می باشد. شرکت نور ماکیان  با فراهم نمودن خرید و فروش غیر حضوری و حضوری ، تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا