پرورش مرغ

فروش انواع مرغ تخمگذار بومی

آیا می دانید کدام نمونه از مرغ تخمگذار بومی ایران کیفیت بیشتری نسبت به سایر نژادها دارد؟ آیا می دانید فروش انواع مرغ تخمگذار از چه طریقی انجام می شود؟ آیا می دانید برای پرورش بهتر مرغ تخمگذار بومی به چه نکاتی باید توجه شود؟

مرغ تخمگذار بومی به نمونه از مرغ ها اطلاق می شود که می توانند در اغلب روزهای سال تخمگذاری کرده و تعداد ۱۵۰ الی ۳۰۰ تخم مرغ را در سال تولید کنند. انواع مرغ تخمگذار بومی در جهان موجود بوده، که هر کدام از آنها دارای مزیت های مربوط به خود می باشد.

در ایران نیز مرغ تخمگذار بومی با نژادهای بسیار مختلفی موجود بوده، که یکی از بهترین آنها، نژاد دورگ رنگی می باشد این نژاد می تواند در سال نزدیک به۲۵۰  عدد تخم مرغ را تولید کند، که نسبت به سایر نژادهایی که در ایران موجود بوده، عدد بسیار مناسبی به شمار می رود. البته میزان تخمگذاری انواع مرغ بومی به موارد بسیار زیادی بستگی دارد، که هر کدام از آنها را بتوان به خوبی رعایت نموده، می تواند میزان تخمگذاری انواع مرغ بومی را افزایش دهد.

انواع مرغ تخمگذار بومی

شاید برخی افراد با انواع مرغ تخمگذار بومی به خوبی آشنایی نداشته باشند، به همین خاطر در انتخاب مرغ مورد نظر خود ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در دنیا مرغ های بسیار زیادی موجود می باشد که آنها را با عنوان مرغ تخمگذار بومی می شناسند.

نژاد لگهورن را می توان یکی از معروف ترین نمونه از مرغ تخمگذار بومی در دنیا بوده، که متعلق به کشور ایتالیا می باشد. از مزایای این نژاد می توان به رشد بسیار سریع و بلوغ زودرس آنها اشاره کرد. در نتیجه می توان گفت که این نژاد تخمگذاری بسیار زیادی داشته و در سال به ۳۰۰ تخم مرغ نیز می رسد. نیوهمشایر نیز نوعی مرغ تخمگذار بومی از منطقه آمریکا بوده، که تخم های نسبتا درش با پوست قهوه ای می گذارند. این نوع از مرغ ها در حدود ۵ ماهگی شرع به تخمگذاری به صورت منظم می کنند.

مرغ های مرندی، گلپایگانی و کرمانشاهی نیز از جمله نژادهای مرغ تخمگذار بومی موجود در ایران می باشند. اغلب نژاد های مرغ تخمگذار بومی به صورت دورگه می باشند، بدین ترتیب تخمگذاری آنها بسیار بیشتر و منظم تر شده است. البته تغذیه نیز می تواند گزینه ای تاثیرگذار در میزان تخمگذاری انواع مرغ بومی باشد.

فروش انواع مرغ تخمگذار بومی
فروش انواع مرغ تخمگذار بومی

نکاتی در مورد نگهداری از مرغ تخمگذار بومی

برای اینکه بتوان مرغ تخمگذار بومی را به بهترین شکل ممکن نگهداری نمود، باید یک سری از شرایط را برای آنها مهیا نمود. ابتدا نیاز است که فضای بسیار مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود تا بتوانند آزادانه در آن بپرخند. هر چه فضای نگهداری از انواع مرغ تخمگذار بومی بزرگتر باشد، سلامت آنها بیشتر و در نتیجه راندمان آنها برای تخمگذاری بیشتر می شود.

تغذیه ای که برای مرغ بومی تخمگذار در نظر گرفته می شود، باید بسیار مقوی باشد. همچنین دانه ای که برای انواع نژاد مرغ تخمگذار بومی انتخاب می شود، باید دارای کلسیم کافی باشد، زیرا در صورت کمبود کلسیم در بدن مرغ، امکان تخمگذاری مهیا نمی باشد. دلیل آن نیز جنس پوسته تخم مرغ بوده که حاوی مقدار زیادی کلسیم می باشد.

مرغ تخمگذار بومی را بهتر است در فضای باز و حتی الامکان بهداشتی نگهداری نموده، تا بتوان بیشترین میزان تخم مرغ را از آنها دریافت کرده و همچنین مشکلی برای آنها به جهت سلامتی پیش نیاید. زیرا محیط هایی که آلودگی زیادی داشته، می تواند باعث بروز بیماری هایی شود. این موضوع سبب شده است که افرادی که به پرورش مرغ تخمگذار بومی پرداخته، نسبت به شستشو و ضد عفونی کردن منطقه نگهداری این مرغ ها، توجه ویژه ای داشته باشند.

خرید حضوری و غیر حضوری  انواع مرغ بومی تخمگذار

شاید بسیاری از افراد با خرید و فروش غیر حضوری  انواع مرغ تخمگذار بومی آشنایی نداشته باشند، این در حالی است که می توان گفت این روش از خرید حضوری بسیار راحت تر و سریع تر انجام می شود. زیرا همه مراحل خرید به صورت آنلاین انجام شده و نیاز به رفتن به مکانی خاص برای خرید مرغ تخمگذار بومی نمی باشد. سایت نور ماکیان می توانند بهترین قیمت ها را به مشتریان خود ارائه دهند، زیرا خودشان تولیدکننده بوده و نیازی به واسطه های مختلف وجود ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا