پرورش مرغ

فروشنده انواع مرغ بومی تخمگذار

مرغ بومی تخمگذار را می توان یکی از با ارزش ترین گزینه ها برای پرورش دانسته، زیرا این نوع از مرغ ها می توانند با توجه به سود دهی بسیار مناسبی که داشته، پرورش بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشند. مرغ بومی تخمگذار می تواند از نژادهای مختلف وارداتی انتخاب شده، زیرا تخمگذاری آنها اغلب بسیار زیاد بوده و می تواند میزان سود دهی را نسبت به نژادهای داخلی و یا دورگه چندین برابر نماید. مرغ بومی تخمگذار را می توان به صورت نیمچه از شرکت های پرورش جوجه یکروزه تهیه نموده، بدین ترتیب نیاز به صرف وقت و هزینه های اضافی برای پرورش جوجه یکروزه نمی باشد.

با نیمچه مرغ بومی تخمگذار می توان شرایط را برای سوددهی بیشتر مهیا نموده، زیرا در پرورش نیمچه مرغ بومی تخمگذار مرگ و میر به ندرت مشاهده می شود، در نتیجه می توان با اطمینان بیشتری سرمایه گذاری کرده و تعداد زیادی مرغ بومی تخمگذار را پرورش داد. نژاد های وارداتی مرغ بومی را می توان برای تخمگذاری بیشتر انتخاب نموده، زیرا در برخی از موارد تخمگذاری بیش از ۳۰۰ عدد در سال نیز برای برخی از آنها گزارش شده، که عدد بسیار مناسبی می باشد.

ویژگی های انواع مرغ بومی تخمگذار

مرغ بومی دارای نژاد های متعددی بوده که از بین نمونه های وارداتی می توان به نمونه هایی همچون بلک استار، لگهورن، نیوهمشایر و پلیموت راک اشاره نمود. هر کدام از این نژاد ها می تواند تخمگذاری بسیار مناسبی داشته باشد اما از بین آنها لگهورن و بلک استار می توانند بیش از ۳۰۰ عدد تخم مرغ در سال تولید کنند. این موضوع یعنی در اغلب روزهای سال این گونه از مرغ ها تخمگذاری دارند. در نتیجه پرورش آنها می تواند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد.

مرغ بومی تخمگذار دارای ویژگی های فراوانی بوده که یکی از آنها مصرف کم دانه بوده، زیرا در اغلب موارد این نوع از مرغ ها وزن بسیار زیادی نداشته، از این رو دانه ای که مصرف می کنند از مقدار دانه ای که مرغ گوشتی مصرف می کند بسیار کمتر می باشد. مرغ بومی تخمگذار معمولا کمتر به بیماری دچار شده و معمولا اگر از سنین کم واکسن ها به خوبی و در موعد مقرر به آنها تزریق شود، میزان مرگ و میر در مرغ بومی تخمگذار نزدیک به صفر نیز می رود. این موضوع در محاسبات اقتصادی بسیار ارزشمند می باشد.

نکاتی در مورد پرورش انواع مرغ بومی تخمگذار

معمولا یکی از اصلی ترین نکاتی که باید بدان توجه خاصی شود، جیره غذایی مرغ بومی تخمگذار می باشد، زیرا در صورتی که جیره غذایی آنها به اندازه مناسب نبوده و یا حاوی مواد مفید و موثر برای تخمگذاری نباشد، میزان تخمگذاری کاهش می یابد. این موضوع می تواند برای پرورش دهندگان مرغ تخمگذار یک مشکل اساسی به نظر برسد، از این رو بهتر است که از مرغوب ترین نمونه از دانه های پلت شده برای مرغ بومی تخمگذار استفاده شود، این موضوع راندمان تخمگذاری در این مرغ ها را به شدت افزایش می دهد.

از دیگر نکاتی که باید توجه ویژه ای به آن شود، وضع نظافت محیطی بوده که مرغ بومی تخمگذار را پرورش داده، بدین منظور باید به طور مرتب نسبت به ضدعفونی کردن محیط پرورش مرغ تخمگذار و همچنین تجهیزاتی که برای پرورش این مرغ ها موجود بوده، اقدام نمود. با ضدعفونی کردن محیط و تجهیزات مرغداری می توان بسیاری از بیماری ها را از بین برده، در نتیجه می توان سلامت مرغ و همچنین تخم مرغ را تضمین نمود. این موضوع باعث می شود که بتوان تخم مرغ سالم تری به بازار عرضه نموده و از طرفی مرغ ها نیز بر اثر بیماری های مختلف از بین نمی روند.

خرید عمده مرغ بومی تخمگذار

برای اینکه بتوان انواع مرغ بومی تخمگذار را با مناسب ترین قیمت ها به صورت عمده خریداری نموده، می توان به سایت شرکت نور ماکیان  مراجعه نمود. شرکت نور ماکیان  با توزیع نژادهای مختلف مرغ بومی تخمگذار در سراسر کشور، کمک نموده تا تهیه این گونه از مرغ ها در اقصی نقاط کشور به راحتی انجام گیرد. مرغ بومی تخمگذار پرورش یافته در شرکت  نور ماکیان  تحت نظر تیمی با تجربه رشد کرده، در نتیجه از نظر سلامت و کیفیت در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. شرکت نور ماکیان  فروشنده انواع مرغ بومی تخمگذار با بهترین قیمت ممکن در سراسر کشور می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا