پرورش مرغ

انتخاب بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار

مرغ بومی تخمگذار یکی از نمونه هایی از طیور بوده که می تواند سود فراوانی را برای افرادی که در پرورش آنها فعالیت داشته، فراهم نماید. زیرا این نوع از مرغ ها می توانند تخمگذاری نسبتا مناسبی داشته باشند، در حالی که هزینه های پرورش آنها بسیار کمتر از مرغ صنعتی می باشد. مرغ بومی تخمگذار را می توان درون سالن، قفس و یا فضای آزاد مانند مزارع پرورش داد. این تنوع باعث شده که افراد با هر نوع شرایط و سرمایه ای بتوانند به پرورش مرغ محلی تخمگذار بپردازند.

مرغ بومی می تواند از نژادهای مختلفی باشد، زیرا نژادهای بسیار زیادی در کشور جهت پرورش وجود دارد. از این رو بهتر است در انتخاب نژاد آنها دقت زیادی شود، تا بدین ترتیب بتوان میزان سود دهی را بسیار مناسب تر کرد. هر کدام از نژاد های مرغ بومی توانای تخمگذاری متفاوتی داشته و همه آنها به طور مساوی تخم مرغ تولید نمی کنند. این موضوع باعث شده که میزان سوددهی آنها نیز با هم متفاوت باشد. از این رو بهتر است نژادهایی را برای پرورش انتخاب نموده که تخمگذاری بیشتری داشته باشند. میزان تخمگذاری انواع مرغ محلی می تواند از سن بلوغ شروع شده و هر چه سن بلوغ کمتر شود، می تواند باعث بهبود روند تخمگذاری شود.

ویژگی های پرورش مرغ بومی تخمگذار

یکی از موضوعاتی که در پرورش طیور بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، مقاومت آنها و کم بودن تلفات می باشد، این موضوع در انواع مرغ بومی تخمگذار بسیار مشهود می باشد. مرغ محلی معمولا توانایی سازگاری با محیط های مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت را داشته، این موضوع سبب شده تا بتوان با امنیت اقتصادی بیشتری این نوع از طیور را پرورش داد.

مرغ بومی تخمگذار را معمولا در اوایل سن بلوغ می توان خریداری نموده، این موضوع باعث می شود که سرعت رسیدن به سرمایه اولیه بسیار زیاد شود، زیرا در مدت زمان کوتاهی پس از خریداری می توان شاهد تخمگذاری آنها بود. انواع مرغ بومی تخمگذار این قابلیت را دارند که تخم های بسیار خوش طعم و مقوی را تولید می نمایند، این موضوع باعث شده تا روز به روز میل به مصرف تخم مرغ صنعتی کمتر شود. مرغ محلی علاوه بر تولید تخم مرغ باکیفیت، گوشت بسیار لذیذ و خوشمزه ای داشته، که با توجه به تغذیه مناسب، گوشت آنها نیز بسیار سالم و مقوی می باشد. این موضوع باعث شده برخی از نمونه های مرغ محلی را جهت استفاده گوشتی نیز پرورش دهند.

کدام نژاد مرغ بومی تخمگذار مناسب تر است؟

معمولا افرادی که می خواهند وارد کار پرورش مرغ بومی بشوند، این سوال را دارند که کدام نژاد سود دهی بیشتری دارد؟ طبیعتا برای تولید تخم مرغ هر نژادی که میزان تخمگذاری بیشتر داشته باشد مناسب تر است. زیرا با تولید تخم مرغ بیشتر می توان راندمان اقتصادی را افزایش داد. از بین نژاد های  ایرانی مرغ دورگ رنگی بیشترین میزان تخمگذاری در سال را دارد، لذا افرادی که به به دنبال پرورش مرغ بومی  ایرانی بوده، بهترین انتخاب می تواند مرغ دورگ رنگی  باشد.

مرغ دورگ رنگی قابلیت تولید ۲۵۰ تخم در سال را دارد، که این عدد برای مرغ های  ایرانی می تواند بسیار زیاد به نظر برسد. برخی از نژاد های مرغ وارداتی موجود در بازار می توانند گزینه های بسیار مناسبی جهت پرورش باشند، زیرا تخمگذاری آنها اغلب بالای ۲۵۰ عدد بوده و در برخی از آنها مانند مرغ لگهورن که اصلیتی ایتالیایی داشته، میزان تخمگذاری در سال به بیش از ۳۰۰ عدد نیز می رسد. بدین ترتیب می توان گفت که مرغ لگهورن می تواند گزینه ای ایده آل برای تخمگذاری باشد، از این رو معمولا این نژاد در اغلب مناطق کشور پرورش داده می شود.

انتخاب بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار
انتخاب بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار

خرید انواع مرغ بومی تخمگذار

یکی از دغدغه هایی که افراد پرورش دهنده مرغ بومی تخمگذار داشته، تهیه آسان و راحت مرغ جوان و باکیفیت می باشد. شرکت نور ماکیان  با پرورش جوجه های انواع نژادهای مرغ بومی تخمگذار و رساندن آنها به سن بلوغ، می تواند نیاز پرورش دهندگان در اقصی نقاط کشور را پاسخگو باشد. تیم پرورش نور ماکیان  معمولا انواع مرغ پابه تخم را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار پرورش دهندگان در اقصی نقاط کشور قرار می دهد. از این رو می توان برای خرید عمده بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار اصیل و وارداتی، به سایت شرکت نور ماکیان  مراجعه کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا