پرورش مرغ

آشنایی با راز ارزان بودن جوجه یا مرغ

ممکن است بسیاری از افراد ندانند که راز ارزان بودن جوجه یا مرغ ها در بازار چیست. بدین ترتیب احتمال دارد گرفتار چنین تبلیغاتی شده و این موضوع باعث ضرر و زیان های بسیار زیادی به آنها شود. معمولا برخی از مراکز که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند، برای سود دهی بیشتر، از دان بی کیفیت و همچنین عدم نگهداری اصولی در دمای مناسب و واکسینه نکردن جوجه ها در برابر بیماری ها و کارهایی از این قبیل بتوانند هزینه های پرورش جوجه را کمتر نموده، بدین ترتیب به عنوان جوجه یا مرغ ارزان در بازار توزیع می کنند. معمولا افراد با تجربه گول چنین تبلیغاتی را نخواهند خورد، ولی مشاهده شده که افراد تازه کار با رویای سود بیشتر، گرفتار این دام ها شده اند. بدین ترتیب در همان ابتدای شروع کار پرورش جوجه یا مرغ، با مشکلات بسیار زیادی از نظر مالی مواجه شده و بعضا مجبور به ترک این کار شده اند. از این رو افرادی که تازه کار بوده و می خواهند به تازگی پرورش جوجه یا مرغ را آغاز کنند، باید به این نکات توجه نمایند، تا بتوانند ریسک پذیری کمتری داشته و در نتیجه اول سرمایه خود را حفظ نموده و سپس به سود نیز برسند.

با توجه به مواردی که اعلام شد نیاز است تا افرادی که تجربه بالایی ندارند، با شرکت ها و تیم های پرورش دهنده جوجه و مرغ سالم آشنایی بیشتری پیدا نموده و در این زمینه با افراد با تجربه تر مشورت هایی داشته باشند. مشورت می تواند کمک کند تا بتوان جوجه و مرغ باکیفیت را به راحتی از مراکز معتبر تهیه نمود. این موضوع به سود دهی بهتر کمک بسیار زیادی می کند. زیرا هر چه جوجه یا مرغ خریداری شده، کیفیت بالاتری داشته باشد، راحت تر می توان آن را پرورش داده و با تلفات کمتری مواجه می شود.

تاثیر فصل ها بر روی ارزان بودن قیمت جوجه یا مرغ

معمولا در برخی از فصول مانند تابستان به علت گرمای هوا میزان مرگ و میر در جوجه و مرغ بیشتر می شود، به همین خاطر ممکن است برخی از پرورش دهندگان در چنین فصل هایی جوجه و یا مرغ هایی که بر اثر گرمای هوا و نگهداری غلط در شرایط مناسبی نبوده را با قیمت های بسیار ارزان در بازار عرضه نمایند. بدین ترتیب ممکن است در بازار با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به قیمت های عرف بازار مواجه شوید.

قیمت های بسیار پایین در برخی مواقع ممکن است سبب به اشتباه افتادن افراد بی تجربه شود. بدین ترتیب اقدام به خرید با تعداد بالایی نیز می کنند، زیرا گمان می کنند دارند جوجه های باکیفیت را با کمترین قیمت ممکن تهیه می کنند. از این رو سرمایه بسیار زیادی را نیز برای این موارد هزینه می کنند. اما نتیجه کار چیز دیگری می شود و در نهایتا با ضرر و زیان ناشی از مرگ و میر بسیار زیاد جوجه و مرغ های بی کیفیت مواجه می شوند. بدین ترتیب نمی توانند به راحتی به کار خود ادامه دهند.

عوامل موثر در ارزان بودن جوجه یا مرغ

دان مورد استفاده برای جوجه یا مرغ می تواند بر روی قیمت تمام شده آنها تاثیرات زیادی داشته باشد، زیرا دان بی کیفیت که توسط برخی از شرکت ها تولید شده، به خاطر استفاده از کارتن و موادی اینچنین به جای مواد پروتئینی و ویتامینی، ممکن است آسیب های بسیار زیادی را به جوجه و مرغ وارد نماید. بدین ترتیب ارزان بودن جوجه با مشکلاتی که به خاطر کیفیت بد دان برای این مرغ ها و یا جوجه ها به وجود آمده، جبران می شود. بلکه هزینه های بیشتری نیز گریبان افراد فریب خورده را خواهد گرفت.

واکسینه نشدن جوجه و مرغ می تواند هزینه های پرورش را بسیار کمتر نماید، زیرا در هر دوره معمولا نیاز به هزینه بسیار زیادی برای واکسیناسیون جوجه و مرغ ها می باشد. برخی از پرورش دهندگان طیور واکسیناسیون را انجام نمی دهند تا بتوانند جوجه و مرغ ها را با قیمت کمتری به فروش برسانند. قطعا امراض بیشتری در آینده به سراغ چنین جوجه یا مرغ هایی می رود. نژاد نیز از دیگر مواردی است که بر روی قیمت ارزان جوجه و مرغ بی تاثیر نمی باشد. زیرا نژاد های اصیل و باکیفیت خارجی معمولا قیمت بسیار بیشتری نسبت به نژاد های داخلی و یا دورگه دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا