پرورش مرغ

عرضه انواع مرغ پا به تخم

امروزه بسیاری از افرادی که در حال پرورش طیور به خصوص مرغ بوده، بر این باور هستند که بهتر است که طیوری که برای پرورش انتخاب می شوند، چند روزی از تولید آنها گذشته باشد، که به آنها مرغ پا به تخم و یا پولت مرغ می گویند. مرغ پا به تخم را می توان به راحتی از هر نژادی که مد نظر بوده انتخاب نمود، زیرا شرکت های مربوطه انواع نژاد ها را پرورش داده تا به سن چهار الی پنج ماهگی برسند. پس از گشت سن چهار  ماهگی می توان آنها را پولت و یا مرغ پا به تخم نامگذاری نمود.

برخی از نژادها ممکن است در سن ۵ الی ۶ ماهگی به سن بلوغ رسیده و تخمگذاری را شروع کنند، بعضی دیگر ممکن است در سن ۴ الی۶ ماهگی، در هر صورت پولت یا مرغ پا به تخم بسیار سریع تخمگذاری خود را شروع می کند. با شروع تخمگذاری مرغ پا به تخم می توان از آنها بهره مند شده و سوددهی آنها شروع می شود. مرغ پا به تخم را معمولا می توان بهترین گزینه برای پرورش دادن معرفی نموده، زیرا از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد. در اینجا به معرفی برخی از مزایای مرغ پا به تخم می پردازیم، تا افراد مختلف بدانند پرورش آنها می تواند چه ویژگی هایی را به همراه داشته باشد.

مزایای پرورش مرغ پا به تخم

یکی از مزایای مرغ پا به تخم بدن مقاوم آنها در برابر انواع مختلف بیماری بوده، زیرا معمولا مرغ ها در این سن دوره ای که بدن ضعیف و نحیفی داشته را پشت سر گذاشته و در حال ورود به دوره جوانی خود که بهترین دوره زندگی آنها از نظر مقاومت در برابر بیماری ها بوده، می باشند. مرغ پا به تخم معمولا اگر در شرکت های معتبر و زیر نظر تیم با تجربه ای پرورش یافته باشد، واکسن ها را در سنین کم به ترتیب استفاده نموده و از این رو در مقابل انواع بیماری ها مقاوم می باشد.

از دیگر مزایای پرورش مرغ پا به تخم قیمت بسیار مناسب آنها می باشد، زیرا معمولا این سن از مرغ ها هنوز به وزن بسیار بالایی نرسیده و در سن رشد بوده و روز به روز رشد مناسب تری خواهند داشت، قیمت بسیار بالایی نداشته و بسیار ارزان تر از مرغ بالغ می باشند. در نتیجه پرورش آنها می تواند از نظر اقتصادی نیز برای پرورش دهندگان مقرون به صرفه باشد.

شرایط مناسب برای پرورش مرغ پا به تخم

مرغ پا به تخم معمولا نیاز به تغذیه مناسبی داشته، تا سریعتر شروع به تخمگذاری بنماید، زیرا با شروع سریعتر و تولید تعداد تخم بیشتر، سود پرورش مرغ را می توان بسیار بیشتر کرد. از این رو معمولا دان پلت شده را برای این سن از مرغ ها پیشنهاد کرده، تا با مصرف به اندازه از آنها، بتوانند تمامی ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن خود برای رشد و همچنین تخمگذاری را تامین نمایند. مثلا کلسیم بدن آنها را می توان به راحتی با انتخاب دانه صحیح تامین کرد.

بهتر است هوایی که مرغ پا به تخم در آن پرورش داده می شود اکسیژن کافی داشته باشد، بدین ترتیب رشد آنها بهتر و تخمگذاری برای آنها بسیار راحت تر می شود. از این رو یا باید در فضای باز آنها را پرورش داده و یا در صورتی که در سالن سرپوشیده اقدام به پرورش نیمچه کرده، باید تهویه سالن را توسط فن های مناسب به خوبی انجام داده، تا هوای تازه مرتب در سالن جریان داشته باشد. بدین ترتیب مرغ پا به تخم راحت تر تنفس کرده و این موضوع می تواند در رشد و همچنین تخمگذاری آنها تاثیرات مثبتی بگذارد.

عرضه انواع مرغ پا به تخم
عرضه انواع مرغ پا به تخم

فروش مرغ پا به تخم از نژاد های مختلف

تیم پرنور ماکیان  یکی از مراکزی بوده که می تواند جوجه هایی از نژادهای مختلف را پرورش داده و پس از اینکه تبدیل به مرغ پا به تخم یا نیمچه شدند، آنها در بازار عرضه نموده و به صورت عمده در اختیار پرورش دهندگان در اقصی نقاط کشور می گذارد. شرکت نور ماکیان  با تکیه بر تجربه و دانش علمی توانسته است سالم ترین نیمچه را تولید و روانه بازار نماید. مرغ پا به تخم تولید شده در شرکت نور ماکیان  را خریداران پس از اینکه تخمگذاری آنها به پایان رسیده و از نظر اقتصادی پرورش آنها مقرون به صرفه نبوده و به اصطلاح تبدیل به مرغ پایان دوره یا پیر شدند، طبق قراراداد می توان به شرکت تحویل داده و مرغ پا به تخم تحویل گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا