پرورش مرغ

بهترین نژاد مرغ محلی تخمگذار

پرورش مرغ محلی تخمگذار را می توان یکی از بهترین شغل ها در روستاها دانسته، از این رو معمولا افراد جوانی که در روستا زندگی می کنند می توانند با شروع به این کار، درامد خود را چندین برابر نمایند. با توجه به فضای بسیار زیادی که در روستاها برای پرورش مرغ بومی وجود داشته، می توان به تعداد زیاد این نوع از مرغ ها را پرورش داده، طبیعتا هر چه تعداد مرغ محلی تخمگذار بیشتر باشد، تولید تخم مرغ نیز بیشتر می شود، این موضوع باعث می شود که میزان سوددهی این کار نیز به حد مناسبی برسد.

انواع مرغ محلی تخمگذار این قابلیت را دارند که بتوان آنها را در هر شرایط محیطی و آب و هوایی پرورش داده، از این رو معمولا افرادی که سالن های سرپوشیده و مدرن نداشته نیز نگران نباشند، زیرا این نوع از مرغ ها را می توان در فضای باز مانند مزرعه نیز به راحتی پرورش داد. مزیت پرورش انواع مرغ تخمگذار در مزرعه این است که می توانند مقداری از دانه مورد نیاز خود را پیدا نموده و بدین ترتیب هزینه نگهداری از آنها نیز کمتر می شود. این موضوع باعث می شود که سوددهی پرورش مرغ بومی تخمگذار بیشتر شود.

انتخاب نژاد مرغ محلی تخمگذار

معمولا برای اینکه بتوان بهترین نژاد از انواع مرغ محلی تخمگذار را انتخاب نموده، باید اطلاعات دقیقی از انواع نژادها داشته، در غیر اینصورت می توان با متخصصانی که در این زمینه تبحر داشته مشورت نموده، بدین ترتیب می توان سرمایه گذاری خود را با اطمینان و حاشیه امنیت بیشتری انجام داد. زیرا ممکن است برخی از نژادهای مرغ محلی را نتوان با هزینه های کمتر و بازدهی بیشتر پرورش داده، این موضوع ممکن است در میزان سوددهی پرورش مرغ بومی تخمگذار تاثیر منفی داشته باشد.

بهتر است برای پرورش اقتصادی و مقرون به صرفه از نژادهای مرغ محلی تخمگذار اصلاح نژاد شده  استفاده شود، که از بهترین آنها از نظر تخمگذاری می توان به دورگ رنگی  و بلک استار آمریکایی اشاره نمود. هر دوی این نژاد ها می توانند در سال بیش از ۲۵۰ تخم مرغ تولید نمایند. این میزان تخمگذاری در مرغ های محلی اصیل ایرانی و یا جهادی هرگز اتفاق نمی افتد. از این رو می توان با اطمینان این نژاد ها را جهت تولید تخم مرغ پرورش داده و به سود مناسبی نیز دست یافت. از دیگر نژادهای مرغ تخمگذار  که می توانند تخمگذاری مناسبی داشته باشند، می توان به پلیموت راک آمریکایی و لوهمن آلمانی اشاره کرد.

بهترین نژاد مرغ محلی تخمگذار
بهترین نژاد مرغ محلی تخمگذار

اهمیت پرورش انواع مرغ محلی تخمگذار

معمولا مرغ محلی تخمگذار در شرایط ارگانیک و در روستاها پرورش می یابد، از این رو تغذیه آنها و همچنین آب و هوایی که در آن پرورش می یابند با مرغداری های صنعتی متفاوت می باشد. این موضوع باعث شده که گوشت و تخم مرغ محلی از نظر بهداشتی سالم تر و از نظر تغذیه مقوی تر باشد. علاوه بر اینها تخم مرغ و گوشت مرغ محلی بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. به همین خاطر میزان تقاضا برای تخم مرغ محلی و همچنین گوشت مرغ محلی روز به روز بیشتر می شود.

با پرورش مرغ محلی تخمگذار در روستاهای سراسر کشور می توان کمک بسیار زیادی به تغذیه افراد نموده، زیرا تغذیه مرغ محلی بسیار سالم و ارگانیک بوده و معمولا دانه های استاندارد با بهترین ترکیبات برای تغذیه مرغ بومی تخمگذار انتخاب می شود. بدین ترتیب تخم مرغ محلی طعم وعطر بی نظیری داشته و اغلب افراد آن را به تخم مرغ صنعتی ترجیح می دهند. این موضوع باعث شده که پرورش انواع مرغ محلی تخمگذار از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و افراد زیادی نیز به دنبال شروع پرورش مرغ بومی تخمگذار می باشند.

خرید مرغ محلی تخمگذار

برای اینکه بتوان بهترین نژادهای مرغ محلی تخمگذار  را تهیه نموده، می توان به سایت نور ماکیان مراجعه نمود. تیم پرورش نور ماکیان با ارائه انواع مرغ محلی  کمک نموده تا افراد بتوانند از پرورش مرغ بومی تخمگذار به سود بسیار بالایی برسند. این موضوع سبب استقبال بسیار مناسبی از سوی پرورش دهندگان سراسر کشور شده و معمولا از اغلب نقاط کشور برای خرید مرغ محلی تخمگذار به سایت شرکت نور ماکیان  مراجعه می کنند. شرکت نور ماکیان  می تواند تخم مرغ تولید شده توسط پرورش دهندگان سراسر کشور که نیمچه را از تیم پرورش نور ماکیان  تهیه کرده اند را به صورت تضمینی خریداری کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید بدردتون بخوره
بستن
دکمه بازگشت به بالا